21 september 2009

Idag hände en dum sak.

Satt och åt frukost i vardagsrummet och kollade på tv. Mamma va ute och klippte gräset och Pappa va över hos grannen. Vi har varit hundvakt till Rocker (syrrans och Kents hund) den här helgen. Han satt kopplad utanför den öppna ytterdörren och så hör jag att han börjar skälla.
Jag roppar på han att han ska sluta men han fortsätter och då går jag ut för att kolla vad han skäller på. Ibland kan han bli sådär muppig och börja skälla på ingenting.
Jag ställde mig på trappen, kollade ner på han och fråga - vad skäller du på?
Jag kollar mot husväggen och framför honom och ser ingenting.
Men sen ser ja något som rör sig i gräset, de va en äcklig huggorm inte ens en meter ifrån Rocker.
Jag sliter upp honom i famnen, drar av han kopplet och börjar ropa på M och P.
Tillslut kommer P med grannen och de tar bort ormfan.
Usch va den va äcklig och arg med huvudet uppe i luften väsandes.
Johanna och kent kom och vi såg att han hade svullnat upp och blivit biten vid munnen.
Stackars plutt, han va helt svag och slö. De åkte med honom till akutveterinären, där kollade de honom och kom fram till att allt va bra men han fick stanna kvar över natten.

Hoppas du mår bra på djurlasarettet i natt.

2 kommentarer: